Wanneer?

Maandag van 20u00 - 20u50 

Kostprijs?


€ 110 voor 8 lessen of € 15,00 per afzonderlijke les

betaling via: 

  • Payconiq

  • Cash

Powermama

 

Veel vrouwen beseffen niet dat verkeerd trainen tijdens of na de zwangerschap kan leiden tot blijvende lichamelijke klachten. Gemiddeld één op de vier volwassen vrouwen heeft last van klachten aan de bekkenbodem, zoals ongewild urineverlies tijdens inspanningen. En drie op de tien vrouwen houdt aan de eerste zwangerschap een lichte diastase (wijking van de buikspieren) over.

 

Om dit te voorkomen hebben je buikspieren en bekkenbodemspieren tijdens en na de zwangerschap extra aandacht nodig. Dit staat centraal tijdens de trainingen van het Powermama Programma.

Het doel van deze lessenreeks is om fit te blijven tijdens je zwangerschap en om je na de bevalling klaar te stomen om (weer) deel te nemen aan reguliere trainingsprogramma’s. Je hebt na afloop een goede basis opgebouwd op het gebied van kracht en uithoudingsvermogen en je weet waar je op moeten letten tijdens het sporten. Zo beheers je een goede ademhaling, co-contractie spierkorset en heb je een goed bewegingspatroon.

AY4P0388.jpg

Wat houdt het in?

Het trainingsprogramma richt zich op het opbouwen van kracht en uithoudingsvermogen. We starten met uitleg over houding, diastase en bewegingspatronen. Ook bespreken we de zwangerschap en bevalling en de gevolgen die je daar van kunt ondervinden. We bekijken wat jouw sterke en zwakke kanten zijn en waar je meer aandacht aan kunt geven.

Tijdens de trainingen werken we aan een sterke core, het versterken van grote spiergroepen en de bekkenbodemspieren. Dit alles door middel van functionele bewegingen. Het PowerMama Programma is afgestemd met een verloskundige en een bekkenfysiotherapeut. De trainingen worden gegeven door een gecertificeerde trainer die gespecialiseerd is in sporten tijdens en na de zwangerschap.

Voor wie?

Het PowerMama programma is voor vrouwen die zwanger zijn, recent zijn bevallen en voor vrouwen die tot twee jaar na de bevalling het sporten willen oppakken. Bij een vaginale bevalling zonder complicaties kun je in principe na 6 weken al beginnen met sporten. Bij een keizersnede is dit meestal 8 tot 10 weken. Vrouwen die al enige tijd sporten, maar klachten ervaren aan buik, rug, bekken of bekkenbodem, zijn ook welkom om mee te doen.​